מהי משמעות היהדות?

אלוהים הוא האחד והיחיד .

זהו הדיבר הראשון. אלוהים איננו "יחיד" הוא היחיד.

כלומר האיכות של "להיות יחיד" שייכת אך ורק לו. לא ניתן לחלק איכות זו: להתייחס אל האיכות של "להיות יחיד" כשייכת לדברים אחרים בעולם (עם, אדמה וכד') משמעותה חלוקת איכות זו וככזו הינה חטא כנגדו.

 

אלוהים הינו "בעל הדעה" מה שמשמעותו שכל דבר שהוא אומר (מחליט) הינו מייד ולחלוטין המציאות (ויהי חושך ויהי אור), שיש לו את הכוח (  ) ולכן כל הכוחות כולם ללא יוצא מן הכלל. הוא היחיד.

והיות והא היחיד, לא ניתן לעשות חלוקה ..

 

אלוהים הינו אלוהי היהודים, של כל היהודים גברים נשים וילדים, וכל אחד מהם  הינו יהודי ע"י הסכמה אהדדית- הברית. זה חוזה. וכמו כל חוזה הקבלה שלו מרמזת . . . . . לשני הצדדים הקבלה מלאה ושלמה של כל המושגים של החוזה שהזכרנו למעלה.

 

שלושה תנאים אלו מתחברים, אלוהים נעלם מן החברה של בני האנוש בכלל ומחברת היהודים בפרט.

לא רק שהוא רואה ואינו נראה, אך גם אין רשות לייצגו בכל דרך שהיא, לומר את שמו, לכבדו במקום המוקדש רק לו. דבר זה מוסבר בכתובים בבהירות: מקום כזה ייצג חלוקה של . קדושתו. . . וככזה יהיה חטא ראוי לעונש של מיתה. ביהדות דבר אינו קדוש חוץ ממנו עצמו, גם לא השולחנות שבבית הכנסת? באופן מסורתי בית הכנסת היה מקום של לימוד ומנוחה, לא של תפילה ובוודאי לא היה מקום קדוש (ליבוביץ בנושא הלכה ופוליאקוב בהיסטוריה כתורמים ראשיים).

אלוהים מניח אם כן את בני האנוש בינם לבין עצמם באופן מושלם ושווה לא מושלמים. הוא יצר אותנו לא מושלמים,אחרת לא היתה ייחודיות, זו שלו, והיות והוא עושה את הדברים באופן מושלם הרי אנו כולנו בהכרח שווים בחוסר השלמות שלנו. . . חוסר שלמות באוםן מושלם רוצה לומר כי כל חשיבה על מושלמות (היכולת\אפשרות להיות להעשות מושלם) כאפשרית הינה חטא (ואשליה)!   

ושהכוח אינו ניתן לחלוקה?. . . מה        פחות או יותר. . .

הדרך הבהירה וללא עמימות שיש לנו, הניסוח הראשון והכי חזק מבין הפילוספיות הפוליטיות הדנות ב"חופש".

מונטניי שהיה כנראה הכותב של "שיחות על.סרוויטוד . . מרצון"

הניתוח הפוליטי הפוליטי של ה סרוויטוד שנכתבה מעולם ה  בואטי. . .

. . . . . .

 

הסרוויטוד הינה המשלים של ה"יחיד" על פני האדמה.

 

בשל כך היהדות , תיאוריה של ה"חופש", שמה את היחיד, "למעלה" ללא גישה .

עשרת הדברות, הן באופן אוטומטי ותמיד (. ..) מפורשות כאילו הן "קודם כל" ובאופן בלעדי מיועדות לנהל את היחסים שבין אדם לרעהו. אך עשרת הדברות נועדו קודם כל להסדיר את היחסים שבין הרשות לאדם. הן ניתנו למשה לא על-מנת שיעבירן ליהודים אלא ע"מ להראות להם כי זכויות הפרט קודמות לזכות הממסד (הרשות). "לא תרצח" אינה מיועדת לכל אדם בנפרד אלא קודם כל אל הסמכות? (פוליטית ממסדית, הורית!).

 

זה משום שהיהדות הינה הרעיון של החופש במלוא מובן המילה?, שכל המשטרים בעלי נטיות טוטאליטאריות רצו למחות את היהדות, ע"י מחיקת מי שנשא אותה: היהודים. עד לארוע של משטר טוטאליטארי באופן מוחלט, הנאציזם, עד כדי שהחיסול המוחלט של היהדות נהייה שאלה של חיים או מוות. ומכאן הפתרון הסופי!